24 June 2011

aku suka ayat neyh..!

~assalamualaikum~

bila sekali ja aku tengok terus aku suka, tu belum baca lagi..tapi bila dah baca jadi macam nie lah..


"Jangan ditepuk susu di dulang, Anak harimau tak dapat menyusu; Janganlah pecah rahsia hulubalang, Nanti rimau hilang kuku. Jangan tepuk darah di dulang, Anak harimau mencari ibu; Jangan pecah mantera hulubalang, Nanti harimau hilang asu. Jikalau ada dulang di tangan, Jangan biar jatuh terhempas; Jikalau ada senjata di tangan, Jangan biar orang rampas. Pecah Gayong di dalam dulang, Dulang hanyut lautan tujuh; Pecah Gayong perpecahan Sayang, Di satu masa kembali berteguh".

aku amek ayat nie kat sini muhammad nasiruddin kat profile dia..hoho..maaf yea...suka sangat..tak tau la napa..ok itu ja...

3 comments :

nasiruddin said...

hahahahaha.......ramai yg suka,actually kali niey cik zaitun org pertama memaparkan dalam post...hehehehhehehehehhehe....like2..

Cek's Zaitun Othman said...

hehe...suka2..

Anonymous said...

Hmmmm..