30 May 2011

caya tak semua orang ada masalah?

~assalamualaikum~

selamat petang...ayat sama ja kan setiap kali aku Ber Update blog..haha..kali nie aku nak cita sikit dengan masalah-masalah yang terjadi dekat semua orang..bila orang tanya kita da masalah ke tak..mestilah kita akan jawab tak da masalah kan..kan..kan..tambahan pulak kalau mak n abah kita yang tanya macam tu..tapi sedangkan kita sentiasa ada masalah yang kita tak nampak...orang gila pon bermasalah..lagi la kita yang masih terjaga nie..



ha ni lah masalah yang pernah abah aku uji kaji kat aku..:

ingatan masa lalu  tingkatan 4 nak pergi sekolah.dalam kereta...waktu hujan..

abah : eton hang ada masalah ka?

aku : tak da...mana ada ...(nada marah sebab tetiba ja tanya macam tu..macam was-was ja)

abah : betul ka?betul ka tak da masalah?

eton : betul...betul-betul tak da..

abah : hurm pelik...semua orang ada masalah..tapi hang cakap tak da...abah pon ada masalah la nie..

kebetulan dekat lampu isyarat..kat persimpangan jalan..ada lelaki yang tak waras sedang menari-nari ditengah jalan

eton : masalah apa abah?

abah : betul ka?kat depan nie bukan masalah ka?ha....macam nie lah masalah dia...orang tu memang la xda masalah ...sebab dia bermasalah..tapi kita nie?macam mana nak menyeberang persimpangan nie?tu bukan masalah ka?dia dah bagi masalah kat orang lain untuk memikirkan tentang dia..

eton : ohhh betula jugak no....kita ada masalah..tapi napa tak nampak masalah tu..

abah : sebab hang tak nak cerita masalah hang kat abah n mak...

jeng.....jeng.....jeng.....adush...habeh aku...

eton : (dalam hati) hehhehehehheh...abah mak...eton bukan tak nak cita...tapi tak nak mak n abah susah hati la..

heheeeee...

bertemu kembali nanti

4 comments :

fawzeah zea said...

xsemua masalah kita blh cita kn,tp mama bpa la org yg pling baik kta crita..klu org lain kta xpsti klu dia ikhlas nk dgr msala kta,,tu bgi zea lar ^^,

Cek's Zaitun Othman said...

tu la..asa mcm tu jugak..tapi kalu masalah tu berat sangat nak luahkan..tak boleh jugak..nanti mak n abah mesti susah hati..tak nak tambahkan lagi masalah diorang tu..

Aishah Faisal said...

masalah is problem.. dun gv up *(^_^)*

Cek's Zaitun Othman said...

heheh...tu lah yer..kat mna pon kita akan ada masalah kan?