05 May 2011

orang lain yang tunggu..aku pulak yang lebih....

~assalamualaikum~

selamat malam semua..eh pagi ka malam nie..hehe..aku tak pasti la..dah nak mamai..tapi disebabkan benda nie..aku lak yang tak sabar-sabar..huhu..dah la tadi ni susah-susah angkut barang naik tingkat asrama..tapi malam tak boleh tidur plak..masalah betul..banyak aku mikirkan..tapi aku pon tak pasti apa yang aku fikirkan nie..yang aku tahu..aku memang ada masalah..sampai naik gila dibuatnya..



ish berbalik kepada tujuan aku diatas tu..k..ha..!tadi aku da terbaca yang keputusan permohonan IPTA akn diumumkan cok.lpas 12 tengahari kotyang lepasan spm.so,aku rasa risau la..dengan keputusan tu.bukannya risaukan untuk aku..tapi aku fikirkan untuk orang lain la..kalau SUKACITA..baguslah..tapi kalau DUKACITA?Uwaaaaaaaaaaa..mesti sedih sampai tak terkata..hehehe..aku ni menakutkan orang yang tunggu keputusan lak..bukan camtu la maksud aku..jangan fikir bukan-bukan taw..huhu..

aku nie bukan apa..cuma excited nak tengok keputusan jiran aku neyh..dia dah dapat tingkatan enam..tapi dia tak nak daftar tingkatan enam nie..dia cakap..kalau masuk tingkatan enam..kena pi macam pi sekolah..pakai baju sekolah..dia malu agaknya kot..napa la jadi camtu..lebih rela dok rumah dari belajar..sungguh aku tak faham..kenapa nak pandang serong kat tingkatan enam nie..sekurang-kurangnya daftar dulu..kalau rasa tak sesuai dan dapat tempat lain..baru wat keputusan..jangan wat keputusan melulu..nanti menyesal sampai kesudah..


bagi adik-adikku comel yang tengah tunggu keputusan tu..wat la keputusan yang terbaik sangat-sangat..kalau korang rasa korang cepat belajar..masuk tingkatan enam pon tak pa..sebab dia blajar tak silap aku cuma setahun..tolak cuti lagi..walaupon da enam atas dan enam bawah..kira dua tahun..tapi dia tetap tak sempat bagi aku..aku ni pon tak la bijak sangat pon...pointer pon cukup-cukup bagi aku makan sorang ja..dulu aku pernah gak aku amek tingkatan enam..itu pon sebab aku tak tahu mana yang terbaik..masih tertunggang terbalik lagi..lepas aku dapat tempat lain..baru aku behenti tingkatan enam..dan bila dah sem 5 dah..baru aku tahu mana yang lebih sesuai dengan aku..tapi apa boleh buat..nasi dah jadi bubur..mungkin cemey ja yang nak makan..dah la aku tak suka apa yang aku amek..tapi dah terambil..kena bagi habis jugak la..

akhir sekali..akak tak nak adik-adik buat keputusan yang melulu..ikut kehendak hati adik-adik.ok..satu lagi jangan amek benda-benda yang adik sendiri tak suka..itu akan menyusahkan lagi diri sendiri..macam akak nie.buat keputusan melulu la yang jadi macam nie...huhu..tak pala na..mata pon dah nak terpejam..tangan pon dah berat nak menulis..sampai sini ja untuk malam nie..nanti sambung lagi..



~tadaaaa~

~selamat malam/pagi semua~

2 comments :

RedVixen said...

hehehe... xpa la eksaited pon. bkongsi suka dan duka :P

cek's said...

hehe..ok..