29 May 2011

kentang dapat menambah berat badan..yeaaaay....

~assalamualaikum~



selamat malam...sementara nak tunggu mentor 5 malam nie..baik aku wat sesuatu dari dok tunggu saja..hurm..korang taw tak aku ni nak sangat berat aku ni naik sikit..aku nak kalau boleh 50kg..sebab sekarang ni baru 45..dah la tinggi aku ni 156cm..pastu nampak agak tinggi ja..lepas tu banyak ja cakap aku ni kurus la..apa la..sedih sgt..dah la aku ni agak itam melegam..pastu dah tak cumel macam orang lain..kurus lak tu..serba serbi la tak ok..aku tak tau nak wat camna la...



ha...korang ada idea tak?boleh tak tolong gitaw aku..apa yang boleh menambahkan berat badan?aku tak nak orang cakap macam-macam lagi kat ak.please...aku bukan tak bersyukur dengan apa yang ada tapi aku amat-amat sedih..bila orang cakap aku macam tu..dan kalau boleh aku nak nampak berisi sikit..supaya orang tak cakap macam tu lagi kat aku..huhuhu :(



tapi kan tadi aku da terbaca yang kentang boleh menaikkan berat badan..eh betul ke ek?kat situ cakap

 "kentang padat dengan karbohidrat tetapi mempunyai protien yang rendah, kentang amat sesuai sebagai diet bagi mereka yang kurus dan mahu menambahkan berat badan"..



wahhhh..ni yang aku suka nie..kalau aku makan dengan kuatiti yang banyak boleh ke aku berat ek?tapi 
apa-pa pon aku nak try jugak-jugak....hihihi...korang pon sokongla aku jugak eh..

ok terima kasih...

Tadaaaaa

6 comments :

Cik Azizah said...

oh samalah jijah.. nak tambah berat badan gak..tapi tak naik2 pon..huhu

tapi mungkin cek's zaitun boleh baca sini
Agenda Menambah Berat Badan

Cek's Zaitun Othman said...

ok...tima ksih..nk tgok2...untung2...bkesan..hehe

Fiizya Aurora said...

leh jer..ader daya usaha..kih2..leh gak cuba benda lain ..

Cek's Zaitun Othman said...

cuba apa lagi ek?ada cara lain x?

wunny said...

nk turun kn berat bdn plak cmne? hihi

Cek's Zaitun Othman said...

nak trunkan xtw...sbb xnak trunkn berat nie..sebb memang nak berat