13 April 2011

beRsiaR-siaR deNGaN CemeY


~assalamualaikum~

hye..kawan2ku sekalian...ptang tadi kan aku g bersiar-siar dengan cemey.aku suka sangat jalan-jalan ngn Cemey.
kami pi tepi paya..jalan-jalan dengan cemey best..kalau boleh nak dok ja situ lama-lama..
walaupun cemey baru ja melahirkan..cemey tetap ja aktif..macam kanak-kanak lain..
cemey berlari, mengiaw, menjilat bulunya, maen sorok-sorok dengan aku..wah...best sangat..kalau esok cuaca mengizinkan..
aku nak lagi bersiar-siar dengan cemey..hooooray....

waktu aku tengah sibuk mengambil buah ceri kan..aku ternampak cemey makan rumput kat tanah..aku tak nak halang cemey..biar ja dia makan..


mana taw kan dunia kucing nie rumput menjdi ubat-ubatan yang baik...hurm..kesian aku tengok cemey tadi..mula-mula cemey amek bau rumput-rumput tu..
pastu cemey telan..akupon xtaw cemey sedang telan apa..huhu..tapi lepas tu kan cemey muntah-muntah..kesian tengok cemey..aku ngatkan cemey dah sakit..
tapi lepas tu cemey tetap aktif..berlari-lari anak..hihi..suka bila dia happy..

korang cuba bayangkan cemey tu boleh senyum, gelak, sedih..mesti hidup aku lebih bermakna kan.(tapi aku tak nak la..TAKUT)..
walaupon dia xboleh mnunjukkn perasaan dia kat aku..aku tetap merasakan yang cemey sedang menghiburkan aku..haha..lagipon kucing kan tak dapat tindak balas..
tapi dari matanya..aku dah taw..cemey pon sygkan aku..huhu..lagi satu kan..aku tengok cemey sayang sangat kat anak dia..setiap masa cemey pelok anak dia..
terharu aku tengok..nak macam tu..nak cemey pelok aku jugak..haha..


xpala na..len kali kalau ada lagi tentang cemey..akan ku update lagi..

~Taaadaaa~


No comments :