02 April 2011

TaK suNgGuh TaK meNGaTa 2

~Assalamualaikum~
Apa lelaki BUAT,Apa si gadis FIKIRKAN

sekarang kat perlis asyik hujan ja..nak buat apa pun xboleh..kalau nak wat nanti hujan lak.so, dari xbuat apa-apa nie..baik aku update blog ja kan..hahaha..
tadi aku da terbaca satu artikel tentang APA LELAKI BUAT, DAN APA SI PEREMPUAN FIKIRKAN..lepas tu aku ingat nak share dengan korang..kalu korang nak taw..korang baca lah ok..hehe

lelaki dan perempuan mempunyai sikap yang berbeza..sebab itu lah akan timbul masalah dalam mencari keserasian..dan kadang-kadang akan timbul salah faham dalam fikiran masing-masing.ni adalah contohnya:-)

  • memutuskan talian telefon semasa berbicara



  • --pandangan lelaki
    ia sesuatu yang biasa kerana orang lelaki biasanya tidak suka bercakap sesuatu yang remeh temeh, bagi mereka bercakap mestilah rasional beserta fakta

    --pandangan perempuan
    korang seorang lelaki yang membosankan dan tidak bijak dari aspek berkomunikasi.

    ---apa yang harus dilakukan?
    berbicaralah dengan dia dari hati kehati.beritahu kebenaran yang berkomunikasi yang baik dapat mengeratkan lagi sesebuah hubungan itu.

  • berhubung dengan bekas kekasih



  • --pandangan lelaki
    perkara sudah berlalu..tiada apa yang harus difikirkan lagi

    --pandangan perempuan
    korang mungkin berlaku curang kepadanya dengan menghubungi kekasih lama dan ia merupakan perbuatan yang sukar dimaafkan.

    --apa yang harus korang lakukan?
    biar banyak mana pun memori korang dengan bekas kekasih ia bukan satu perkara yang harus diingati lagi.sebaliknya bagi tumpuan kepada pasangan korang sekarang nie.

  • berbual dengan rakan wanita



  • --pandangan lelaki
    tida salahnya, ia perkara biasa kerana korang memerlukan teman untuk berbual-bual.perbualan korang juga mungkin tidak menjurus kepada perasaan kerana dia hanya sekadar kawan biasa

    --pandangan perempuan
    kawan atau apa saja tanggapan anda,ia tetap mendatangkan cemburu dihati perempuan. bagi mereka, mula-mula kawan tetapi akhirnya menjadi kekasih dan itulah yang kerap terjadi.bagi perempuan juga,ia lebih baik dicegah dari berlanjutan

    --apa yang harus korang lakukan?
    perempuan memang terkenal dengan sikap cemburu. berkongsi pandangan adalah satu perkara atau perbuatan yang tidak boleh diterima dari akal fikiran seseorang perempuan.


    ha..kan baru tahu kenapa selalu bergaduh kan..lelaki pon tolonglah faham dengan perempuan ok..jangan pentingkan diri(sesiapa yang terasa)hehe..jangan mare..!


    No comments :