10 April 2011

CeMeY


~Assalamualaikum~

YA ALLAH YA TUHANKU, SELAMATKANLAH CEMEY MELAHIRKAN ANAK PERTAMANYA..KURNIAKANLAH IA ANAK-ANAK YANG COMEL DAN MENDENGAR KATA..PERMUDAHAKANLAH IA SEMASA MELAHIRKAN.RINGANKAN BEBANNYA UNTUK MENJAGA ANAK-ANAKNYA..WALAUPUN ITU BUKAN ANAK YANG DIKEHENDAKINYA("DIPERKOSA")..AMIN...DAN AKU JUGA AKAN MENJAGA ANAK-ANAKNYA NANTI..INSYAALLAH..


letih membawa anak kehulu kehilir, sedangkan dia tidak tahu yang dia berbadan tiga

Semalam tanggal 9/4/2011 Cemey telah melahirkan anak pertama dan keduanya..Akulah orang yang paling sedih + Terharu + takut = Bahagia, bila cemey sudah selamat melahirkan..
Cemey tidak tahu yang dia sudah mahu melahirkan..Tempat untuk dia melahirkan pon belum tersedia...dia duduk sendirian di hadapan bilik air smbil mencakung..bila aku melihatnya aku merasakan ada sesuatu yang tidak kena terhadap dirinya..kerna sebelum ini dia tidak begitu..

lama juga aku melihatnya berkeadaan sebegitu..sebaik saja aku melihat ada sesuatu yang terkeluar dari punggunngya, aku bergegas mencari kotak..dia pula lihat saja aku berulang alik dia depan dia..kemudian dia berjaln sambil kepala baby telah terkeluar..dia berjaln sampai pintu bilik Emak aku..

Emak aku pon melihat keadaannya yang begitu pelik..kami pon bergegas mencari kotak.dan kemudian mencari sehelai kain untuk ringankan beban cemey tue..selepas itu, Cemey dimasukkan kedalam kotak.cemey diam sahaja..tidak memberontak..kemudian kami masukkannya kedalam kandang nya..air matannya sudah mengalir..mungkin dia dalam kesakitan di saat itu..


maaf cek google..aku amek pic nie..

pada tepat jam 8:15 pm 9/4/2011 dia telah melahirkan anak pertamanya..anak pertamanya berwarna hitam..seperti warnanya juga..dan tepat 8:30 anaknya yang kedua pula lahir..warnanya sedikt cerah dari yang pertama..comel-comel mereka...teruja dan terharu..sebelum ini emak aku tak pernah benarkan aku untuk melihat kejadian sebegitu..tapi oleh kerana cemey masih kecil dan tidak tahu apa-apa..Emak aku membenarkan juga..TERIMA KASIH EMAK..kerana memberi peluang untuk aku melihat cemey melahirkan baby nya yang comel-comel tue..


gambar di ambil dari google..gambar terbaru mak xkasi amek lagi..sorry

sebelum ni aku pernah juga membela kucing.tetapi semuanya jantan-jantan..inilah kali pertama aku membela seekor kucing betina yang sangat comel...walaupon dia bukan kucing yang gebu-gebu tu..tapi aku tetap menyayanginya..aku mengambilnya pon di rumah arwah tok cik ku..cemey sangat liar masa tue..dan aku tidak pernah memegangnya..sehinggakan abah aku telah mengajarnya untuk menjadi rapat dengan tuannya..dengan menepuk kaki, lama kelamaan cemey menjadi manja dan senang didekati..

kenapa aku memberi namanya cemey adalah disebbkan cemey nie mempunyai sedikit kecacatan di telinganya..telinganya cemey sebelah..walaupon dia cemey aku tetap sygkan dia..aku sangat sedih bila dia memakan makanan yang keras-keras, sedap-sedap..air matanya akan terkeluar dengan sendirinya..aku pon tidak tahu mengapa jadi sebegitu.


walau apa pon cemey aku tetap menyayangimu..sampai bila-bila..akan ku jaga anak-anakmu sebagaimna aku menjagamu..



4 comments :

Si Cicak Biru said...

suka entry kucing ni... hehehe... anak cemey 2 jer ke?... heheh neway Panther kirim salam kat Cemey... :)

cek's said...

yela..mcm xcya ja kan..2 baby ja..ptg sebelum cemey beranak ..kte dah urut2 pert dia..xtaw lak y dia dah nak beranak..huhu..cemey pn kim slm blek yerk..

Si Cicak Biru said...

heheh... ok la tu.. tak susah nak jaga... nnt upload la gambar anak cemey... nak tengok... :)

cek's said...

hurm ok..tpi nk kna tunggu ank-ank dia bsar dulu..